Головна Заїкання Розслаблення м'язів шиї
Розслаблення м'язів шиї
Понеділок, 27 червня 2011, 11:29

 

Розслаблення м'язів шиї рефлекторно розслабляє м'язи кореня язика.

 

Вправа 1. Повільно погладжувати шию долонями зверху вниз в області горла по черзі правою і лівою рукою.

Вправа 2. Повільно погладжувати шию долонями обох рук зверху від білявушної області обличчя по боковій поверхні шиї до ключиць (одночасно працюють дві руки).
Вправа 3. Покласти дві руки на задню частину шиї, близьку до потилиці (кінчики пальців обох рук торкаються один одного), потім руки повільно рухаються по боковій частині шиї до плечей. Розслаблення м'язів обличчя і губ


Рухи виконуються методом погладжування в уповільненому темпі. Напрямок рухів:


 

  • від середини лоба до скронь;
  • від середини лоба до вушних раковин;
  • від брів до вкритої волоссям частини голови;
  • від спинки носа до вушної раковини;
  • від середини верхньої губи до вушних раковин;
  • від лінії лоба вниз через обличчя до шиї;
  • від середини верхньої губи до підборіддя;
  • погладжування кінчиками пальців навколо очей від середини лоба і знов до середини;
  • по верхній губі від кутиків рота до середини;
  • по нижній губі від кутиків рота до середини;
  • погладжування носо-губних складок від крил носа до кутиків рота;
  • легке постукування губ.



Вібраційний (постукуючий) масаж з вимовою звуків


Вправа 1. Постукувати лоб кінчиками пальців обох рук від середини до вух і одночасно "тягнути" на видиху сонорний приголосний "м". Повторювати 4-6 разів.
Вправа 2. Постукувати кінчиками пальців обох рук верхню частину обличчя від спинки носа до вух і одночасно "тягнути" на видиху по черзі сонорні "м" або "н". Повторювати 4-6 разів.
Вправа 3. Постукувати кінчиками пальців однієї руки над верхньою губою і одночасно "тягнути" вголос на видиху щілинний приголосний "в". Повторювати 4-6 разів.
Вправа 4. Постукувати кінчиками пальців однієї руки під нижньою губою і одночасно "тягнути" вголос на видиху приголосний "з". Повторювати 4-6 разів.
Вправа 5. Постукувати кінчиками пальців однією або обох рук по верхній частині грудної клітки і одночасно "тягнути" вголос на видиху щілинний приголосний "ж" або сонорний "м". Повторювати 4-6 разів.
Вправа 6. Постукувати ребрами долонь обох рук бокову частину грудної клітки, починаючи з нижньої частини, вгору і одночасно "тягнути" вголос на видиху сонорний "м". Повторювати 4-6 разів.


Робота над виразністю мовлення


Щоб краще донести до слухача свої думки, необхідно звертати увагу на логічну виразність мовлення, яка складається з інтонації, логічного наголосу, логічної паузи. Інтонація - це чергування підвищення і пониження голосу залежно від змісту фрази (питання, оповідь тощо). У питальних реченнях голос підвищується на слові, в якому міститься питання. При стверджуванні голос у кінці фрази понижується. Логічний наголос ~ виділення головного за змістом слова в реченні. Це слово вимовляється з більшою силою і довше, ніж інші. Логічним центром може бути будь-яке слово в реченні залежно від того, що хоче підкреслити оповідач. Логічна пауза - поділ фрази на змістові відрізки. Кожний мовленнєвий такт (синтагма) відділяється від іншого зупинками різної тривалості й наповненості, які в текстах вправ позначаються символами:


  • коротка пауза для добору повітря -- знак "кома" (,);
  • пауза між мовленнєвими тактами -- знак "коса риска" (/);
  • більш тривала пауза між реченнями -- знак "дві косі риски" (//).



Важливо не тільки зрозуміти значення пауз, а й, найголовніше, привчити себе робити фактичні зупинки. Робота над інтонацією проводиться на матеріалі звуків, слів, речень, невеличких текстів, віршів.


 

Додати коментар


Захисний код
Оновити