Головна Заїкання План-конспект з логоритмічного заняття для дітей дошкільного віку (4-5 років) із заїканням
План-конспект з логоритмічного заняття для дітей дошкільного віку (4-5 років) із заїканням
Понеділок, 06 червня 2011, 15:43

Мета:

Навчальна: збільшення словникового запасу; словотворча робота; рахунок в поєднанні з рухами; розвивати орієнтацію в просторі, сприяти розвитку уваги, уяви, вербальної пам'яті.


Виховна: виховувати бережливе ставлення до природи; сприяти розвитку колективних відносин   в  групі, ініціативності, уваги (пісня  М. Красєва "Рибка")

Корекційна: сприяти розвитку мовних і мімічних рухів, розвиток плавних рухів і дрібної моторики рук ("Рибка пливе"), розвивати ритмічний слух, сприяти нормалізації діяльності переферичних відділів мовленнєвого апарату і просодики.


Тема: "Підводний світ"

Обладнання:

4 знайомих картинок із зображенням риб та морських тваринок (кит, дельфін, карасик, сом); 3 картинки, які не знайомі дітям (морський коник, риба-молот, медуза), м'яка іграшка (велика), м'яч.


Ввідна частина (до 3 хв.)


1. Ритмічна гімнастика:

1.1. Хода: діти за педагогом ланцюжком крокують (під музичним супроводом) один за одним. Спочатку повільно, але впевнено, потім грішки швидше і закінчується легким бігом, уповільнюючи темп діти стають півколом до педагога. Педагог на занятті починає формувати у дітей рівновагу тіла, вміння ставити ноги ближче до середньої лінії.


Основна частина (до 20 хв.)


2. Розспівування:

2.1.    Вправа на розвиток фізіологічного дихання, регуляції м'язового тонусу:

Діти стоять в колі, руки опущені. Плавно піднімають руки вгору, змикають руки і повільно, злегка "пливуть до поверхні води", потім кожною рукою по черзі імітують рухи риб (хвилеподібно) в протилежний напрямок тієї руки яка працює в даний момент, потім імітують рухи плавця. Знову піднімають руки вгору, розводять їх в сторони ("втримуються на хвильках) й набирають в ротик повітряні кульки, затуляють носики (по черзі кожною рукою), присідають ("рибка пливе до дна моря"), і видихають повітря через ротик — 2 рази; "піднялася буря на морі": діти роблять коливальні рухи тулуба в різні сторони, "буря заспокоїлася і діти лежать на хвильках"; а потім переступаючи "водяні рослини" (швидший темп), почергово піднімати ноги в колінах ("загрузли ніжки у пісочку") - повільний темп, струшують з себе водичку.


2.2.    Вправи на мовленнєве дихання в поєднанні з розвитком дрібної моторики, почуття ритму:

Діти активно та ритмічно зближують кінчики! своїх пальців правої руки (2-й, 3-й, 4-й, 5-й з великим пальцем). Діти 3-4 років роблять цю вправу зразу ж двома руками. Пальці повинні торкатися один одного. При цій дії діти ритмічно промовляють текст:


а)    Сонце    - гріє,   - аж   - пече,     - з сома   - сьомий   - піт - тече
1/2        1/3      1/4       1/5,        1/2          1/3        1/4    1/5

Радить    - сому    - сонний  - кит:   - Покупа   -тись,  - соме,  - слід
1/2        1/3           1/4        1/5,       1/2       1/3       1/4       1/5


б)    Діти стають один за одним і на спині у сусіда одночасно пальчиками обох рук "малюють" різні узори "на пісочку".


2.3.    Вправа на розвиток міміки та мовленнєвих рухів:

"Ми їмо лимонник", "солодке варення", "гіркий перчик", "Сонечко посміхається", "А де ж подарунок?", "Лялька захворіла", "Мама прийшла", "Хочу морозиво". В цих вправах педагог використовує велику м'яку іграшку, яку діти по черзі передають по команді педагога один одному. Кожна дитина, що тримає в цей час іграшку показує одну з мімічних вправ, всі інші діти повторюють за нею і так кожна дитина.


3. Співи:


З'являються морські риби (картинки, що знайомі дітям), тим часом педагог задає питання про риб, які зображені на малюнках і пропонує при цьому відгадати загадки:

Він вусатий, невеличкий   
Спить глибоко, на дні річки.    .
Не акула, не пінгвін,
Синьобокий то ... (дельфін)


Потім педагог показує нові (не знайомі) малюнки і віршованій формі розповідає про них. Після цього вчитель уточнює з дітьми назви нових риб і пропонує дітям заспівати пісеньку (з різною швидкістю):



Карась - це дуже швидка рибка,       або        Кита медуза покохала
Його не видно в глибині.                              Вона листи йому писала,
Він наче коник в річці стриба,                       А кит листів тих не читав,
Коли лід сходить навесні.                             Тому що літер він не знав.
Блищить мов зіроньки на небі                        Медуза плакала від горя
Його дрібнесенька луска,                             Тому солоне стало море
І в очереті, як удома                                    Не будь же ти таким як кит
Він після ігор спочивав.                                Вивчай корисний алфавіт.


4     Гра:

4.1.    Гра на розвиток фонематичного слуху: (з музичним супроводом)

Діти діляться на дві групи: "Дельфіни" та "карасики", - стоять в колі. По середині "річка". "Карасики" співають. "Карасики-карасики все плавають собі. їдять вони рослини й маленьких комарів". їм відповідає хор "дельфінів". "Дельфінчикм-кораблики пливуть по морю в зграї, веселі та блискучі і з довгими носами. Карасики-карасики, хутчіше в річку йдіть, бо хтось з дельфінів ще з вечора не їв". Почувши співи "дельфінів", "карасики" на вшпиньках стрибають до річки. Коли "дельфіни" доспівали, вони розмахуючи плавниками і хвостиком стрибають, ловлять "карасиків" , які не встигли потрапити в річку. Піймані "карасики" вибувають з гри.


4.2.    Гра на розвиток уваги, пам'яті та орієнтування в просторі:

Діти стоять парами один до одного навпроти (на відстані  1  м.), з однієї сторони одні діти тримають м'ячі в руках. Педагог кожній парі дає свій номер (наприклад, Ваня та Оля номер З, а Микита та Аня номер 1 і т. д.). Потім він по команді називає два числа і діти відповідно цим номерам кидають м'ячі дітям, що навпроти. Педагог знову називає номера і т.д. Коли всі діти з однієї й ін. сторони обмінялися м'ячами, вони міняються сторонами та парами. В гру можна вводити біг та стрибки, як елементи умови (на кожну пару своє завдання з м'ячем та словом, але відповідно віку дитини).


Заключна частина (до 5 хв.)


5. Емоційне розслаблення

5.1.    Музичні твори на розвиток уяви, уваги:

Учитель говорить: рибки слухали як ви співали для них, а тепер давайте послухаємо, як співають вони. Діти слухають пісню М. Красєва "Рибка", музику Ф. Шуберта "Форель", потім разом з педагогом обговорюють їх.


Лусочки, лусочки
На сонечку блищать,
У діточок-рибочок
Тихесенько шарудять
Чи то вліво, чи то вправо
Хвостик бачу я.
Прощаймося ми з морем
І рибками, що сплять, (спокійна хода).






 

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити