Головна Заїкання Музично-гімнастичне заняття із застосуванням дихальної гімнастики та вправ дитячої йоги (4-й рік навчання) «Мандрівка Африкою»
Музично-гімнастичне заняття із застосуванням дихальної гімнастики та вправ дитячої йоги (4-й рік навчання) «Мандрівка Африкою»
П'ятниця, 20 травня 2011, 16:08

Мета заняття:

  • закріплювати і вдосконалювати уміння й навички дітей в основних рухах; узагальнювати знання про диких тварин, їхні ознаки, місце проживання;
  • розвивати координацію, гнучкість, рівновагу; підвищувати дієздатність серцево-судинної та дихальної сис­тем, укріплювати опорно-руховий апарат;
  • корегувати позотонічні рефлекси (здатність підтримувати певні спів­відношення окремих частин тіла й певне положення тіла у просторі);
  • формувати сумісні рухові координації (координація макрорухів і акту ди­хання); корекція постави; норма­лізація функцій дихання;
  • виховувати організованість, дисцип­лінованість, самостійність, витрим­ку, розвивати музично-естетичний смак.


Обладнання:

  • іграшкові тварини, які живуть в Аф­риці (крокодил, мавпа, змія, лев тощо);
  • килимки індивідуальні для гімнас­тичних вправ дитячої йоги на під­лозі;
  • іонізатор повітря;
  • апарат ароматерапії;
  • технічні засоби навчання.



Хід заняття:

Вступна частина (попередньо в залі вмикають іонізатор повітря)

1.1. Діти під музику заходять в зал і виконують танок з іграшковими тваринами, які сидять на килимку.
1.2. Виконання комплексу вправ ди­хальної гімнастики. Підготовка до мандрівки Африкою.


Комплекс дихальних вправ

1.    «Птах»

В. п. - ноги трохи ширше, ніж на ши­рині плечей, руки вздовж тіла. Вдих - руки повільно піднімаються вгору до рівня плечей. Повільно видихнути - руки опускаються вниз. Рухи плавні, повільні, наче врівноважені махи крильми. Повторити 8-12 раз.


2. «Куля»

В. п. - ноги так само, руки перед грудьми рівно. Вдих - руки повільно розво­дяться в сторони на відстань у дві ширини плечей (не далеко). Видих — руки повільно зустрічаються. Повторити 8-12 раз.


3. «Ловимо хмаринку»

В. п. - ноги на ширині плечей, руки вздовж тіла. Вдих - руки через сторони піднімаються вгору (ловимо хмаринку) і заок­руглюються долоні. Видих - «утримуємо» в заокруглених долонях хмаринку й опускаємо її вниз перед собою. Повторити 6-8 раз.


4. «Обійми себе»

В. п. - те саме. Вдих - руки розвести в сторони. Видих - руки обіймають тулуб нав­хрест, долоні намагаються зустрітись за спи­ною. Повторити 6-8 раз.


5. «Їжачки»

В. п. - те саме. Вдих – руки піднімають вгору. Видих - діти присідають і обхоплюють руками коліна (їжачок заховався). Повторити 6-8 раз.


6. «Дереворуб»

В. п. - ноги трохи ширше ніж на ширині плечей, руки підняті вгору й затиснуті в замок («тримаємо сокиру»). Вдих - витягнутись вгору, руки трохи завести назад. Видих -вимовляючи «У-у-х!», швидко нахилитись уперед, заводячи руки між ногами («роз­рубати поліно»). Повторити 4-6 разів.


7. «Проковтнули м'ячик»

В. п. - ноги разом, долоні лежать на животі. Діти «проковтнули» м'ячик, і тепер він надувається в них у животі. Вдих – живіт випинається, наповнюється повітрям. Ви­дих - живіт втягується, повітря з м'ячика виходить. Повторити 4-6 разів у повільному темпі.


Основна частина

2.1. Виконання вправ дитячої йоги на підлозі. Одночасно діти відгадують загадки про тварин або розповідають про них вірші.


«Мавпа»

Хто не знає мавпу, друже?
Цю веселу та смішну,
Пустотливу, хитру дуже
Африканську мешканку?
Поза мавпи:


Ноги на ширині плечей, корпус нахи­лений уперед, руки впираються в підлогу на відстані від стоп. Вдих - вирівняти спину, руки залишаються на підлозі, голова дивиться вперед (мавпа оглядається). Видих - нахи­лити корпус до ніг, максимально наблизити тулуб до ніг. Повторити 4-6 разів.


«Крокодил»

Зелений і холодний,
Повільний цей хижак.
Він любить теплу воду,
Живе в мілких річках.
Поза крокодила:


Із пози мавпи, крокуючи руками по підлозі вперед, переходимо в положення опори на рівні руки та пальці ніг, тулуб прямий над підлогою. Утримувати положення 6-10 секунд, зберігаючи рівне ди­хання.


«Змія»

Ця мудра тварина гнучка.
Шипить, значить попереджає:
«Увага! Отрута міцна
Для тих, хто недбало ступає!»
Поза змії:


Із пози Крокодила опускаємо тулуб на підлогу. Руки упираємо в підлогу нарівні вух. Видих - відштовхуємось руками від підлоги і піднімаємо корпус, залишаючи живіт на під­лозі. Голова дивиться вперед і діти шиплять: «Ш-ш-ш!». Повторити 3-5 разів.


«Гепард»

Дальній родич наших кішок
Аж у Африці живе.
Це гепард - швидкий, як вітер,
Будь-кого наздожене.
Поза кішки:


Із положення на животі переходимо в положення навколішках (руки впираються в підлогу, ноги стоять на колінах). Вдих- виги­наємо спину вгору, до стелі, голова дивиться на живіт. Видих - прогинаємо спину вниз, голова дивиться прямо, вимовляємо «Мяу!»


«Верблюд»

Горб верблюда - це запас,
Провіант на довгий час,
Щоб без їжі і води
Він пустелю міг пройти.
Поза верблюда:


Стоїмо на колінах, корпус прямо. Рука­ми беремось за стопу, вигинаємо корпус груд­ною кліткою до стелі, голова дивиться назад. Витримати позу 5-8 секунд.


«Лев»
Має лев велику силу,
Гострі зуби, пишну гриву.
Територію свою
Він виборює в бою.
Поза лева:


Сісти на зігнуті в колінах ноги, руки сперти на коліна. Напружити м'язи обличчя, розкрити рот, висунути якомога далі язик, широко розкрити очі. У такому напруженні сильно дихати 4-6 секунд. Перерва-відпо-чинок. Повторити 2-3 рази.


«Коник»

Навіть в Африці далекій
Коник голосно цвірчить.
Теж стрибає там далеко,
Крильцями також дзвенить.
Поза коника:


Лежачи на животі, руки витягнути впе­ред - вдих. Видих - відірвати від підлоги руки й ноги. Вдих — утримувати позу. Видих -опустити руки й ноги.


«Метелик»

Крильця кольорові,
Барвисто веселкові.
Оченята чорненькі,
Вусики довгенькі.
Поза метелика:


Сидячи, звести разом стопи, розвести коліна в сторони. Близько стопи не присувати до тулуба. Руками тримаємо з'єднані стопи, спину тримаємо рівно. Коліньми виконуємо рухи вгору-вниз (метелик махає крильцями) повільно і швидко. Перерва. Повторити 4-6 разів.


2.2. Пісенно-танцювальний дарунок ді­тей африканським тваринам: пісня «У жи­рафа».

2.3. Релаксація під спокійну музику з використанням апарату ароматерапії (м'ята,лимон).


Заключна частина

3.2. Підсумок заняття, обговорення з дітьми.




Автор: Г. В. Супрун,
практичний психолог

Т. С. Аннікова,
музичний керівник дошкільного
навчального закладу компенсуючого типу № 569
м. Києва

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити