Головна Підготовчий етап Конспект заняття з розвитку аналітико-синтетичної діяльності дітей старшої групи ФФНМ з метою попередження порушень читання і письма
Конспект заняття з розвитку аналітико-синтетичної діяльності дітей старшої групи ФФНМ з метою попередження порушень читання і письма
Неділя, 15 травня 2011, 22:09

Тема: Звуки [с] і [з]

Зміст програми:

  • навчати слухо-вимовній диферен­ціації звуків [с] і [з]; закріплювати уміння самостійно аналізувати слова, визначати порядок розташування звуків у слові, удосконалювати навички аналітико-синтетичної діяльності дітей;
  • розвивати зорову увагу, пам'ять, логічне мислення, уміння орієнтуватися у просторових відношеннях;
  • виховувати уміння дітей уважно прислухатися до мовлення дорослого;
  • розрізнювати правильну та дефектну звуко-вимову в мовленні інших людей.



Обладнання: ТЗН (магнітофон), фланелеграф, магнітна дошка, предметні малюнки для дидактичних ігор, роздатковий матеріал, кольорові олівці для кожної дитини.


Хід заняття
I. Організаційний момент. Логопед пропонує привітатися з гос­тями, пригадати чим діти займаються на заняттях.


II. Основна частина

1. Д/г «Де правильно зображена буква?».
На магнітній дошці знаходяться пра­вильно і дзеркально зображені букви, логопед пропонує дітям знайти правильні букви.

2. Д/г «Змія»
Синтетичні вправи з буквами. Логопед пропонує пройти повз змії і прочитати склади, які утворяться. (у дітей приголосні букви, а на спині у змії - голосні, в залежності від того праворуч чи ліворуч ідуть діти будуть утворюватися відкриті чи закриті склади).

3. Д/г «Знайди своє місце»
Логопед пропонує відшукати своє місце на занятті - конверт з картинкою, яка починається на букву дитини

4. На магнітній дошці картинки сови, зайця, слона. Визначити перший звук у цих словах, порівняти звуки [з] і [с]. Сюрприз (звучить мелодія з мульт­фільму «Про Чебурашку». Пісенька «День народження»). Завдання: Відгадати у кого День народження, якщо це слово можна записати схемою - о - о. Сова запрошує дітей на свій День народження, але щоб потрапити туди пропонує прокласти доріжки-стежинки.

5. Д/г «Збери букви по доріжці»
(буквений синтез слів)

6. Д/г «Слоненя»
Допоможе виростити квіти для сови, буде поливати землю.

Завдання: Допомогти слоненяті відібрати краплинки зі звуком [с]. Визначити положення звуку в слові. (Ускладнення для дітей, які читають - замість картинок на краплинках друковані слова з пропущеними буквами с, з).

7. Д/г «Квіти»
Завдання: Самостійно зробити скла­довий аналіз слів, співвіднести кількість складів з кількістю листочків на стеблинках.

8. Фізхвилинка
Координація рухів з мовленням (діти виконують рухи відповідно до тексту).


День народження в сови,
Туди запрошені і ми.
Ми довго готувалися,
Ретельно умивалися,
Правою рукою - ліве очко вимили,
Лівою рукою - праве вушко витерли,
Ну а потім - раз, два, три
Ми зробили навпаки:
Лівою рукою - праве очко вимили,
Правою рукою - ліве вушко витерли,
Встали ми навшпиньки, щоб дістать гребінчик,
Розчесались, одягнулись, один одному всміхнулись...
Л: Ну, готові ви, малята? Треба нам і в путь рушати...

Але сова дуже любить читати. Давайте подаруємо їй книгу, яку намалюємо самі.

Робота в зошитах



1. Розфарбуйте букви в книзі олівцями, колір яких на ці звуки починається.

2. Намалюйте стільки квіточок, скіль­ки слів зі звуком [с] у реченні: Соня сидить на стільці.

Здогадайтесь біля якої букви треба малювати квіточки.

в) Намалюйте біля іншої букви те, про що можна сказати зелений.


III. Висновки



Автор: Лелецька І. О.,
вчитель-логопед дитячого
навчального закладу № 753

 

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити