Головна Лексика Дидактична гра «Пори року вже ми знаємо – їх прикмети називаємо»
Дидактична гра «Пори року вже ми знаємо – їх прикмети називаємо»
Четвер, 02 червня 2011, 10:36

Мета:

  • закріплювати знання дітей про пори року, про сезонні явища певної пори року (узимку — холодно, морозно, іде сніг, з'являється крига; навесні — пригріває сонце, тане сніг, з'являється листя на деревах, зацвітають квіти; улітку — жарко, активне життя комах, дозрівають ягоди; восени — жовтіє та опадає листя, часто ідуть дощі, у лісі з'являються гриби);
  • розвивати вміння спостерігати, логічно мислити, розвивати пізнавальні процеси, пам'ять, зорову та слухову увагу, дрібну моторику;
  • сприяти активізації зорових функцій: сприймання, простежування, орієнтація на площині демонстраційного панно (угорі-унизу, праворуч-ліворуч, посередині); окоміру, кольоросприймання.


Варіант 1


На дошці розташовують демонстраційне панно. Дітям роздають еле­менти для панно в рівній кількості для кожного учасника гри. Дорослий читає загадку про одну пору року. Діти знаходять від­повідні елементи, називають їх, описують сезонне явище, закріплюють деталі на панно.


Загадки

Стало біло навкруги.
Хто розтрушує сніги?
Наганяє холоди?
Води сковує в льоди.
Дуже морозно буває,
що це, діти, наступає? (Зима)


Тепло стало надворі,
Синє небо у горі.
Сонце промінь шле землі,
Прилетіли журавлі.
Вже у лісі там і тут
Перші проліски цвітуть.
Кучерява, запашна,
В гості йде до нас... (Весна)


В небі ластівка летить,
З вітром листя шелестить.
Воду п'є лелека,
Сонце палить. Спека.
Дозріває жито.
Яка пора?.. (Літо)


Жовте листячко летить,
Під ногами шелестить.
Журавлиний клин курличе,
Птахів усіх у вирій кличе.
Часто дощик накрапає.
Коли, діти, це буває? (Восени)


Варіант 2


Закріплюються знання про одну пору року. Дітям роздають елементи до відповідної пори року.


Варіант 3


Дітей розподіляють на 4 підгрупи, для кожної визначають пору року. Усі роздавальні елементи розташовують на середині стола і пропонують дібрати елементи до відповідної пори року. Перемагає команда, яка швид­ше зібрала елементи.





Автор: Л. О. Зінченко, учитель-дефектолог
вищої категорії, учитель-методист
комунального закладу
«Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 12
комбінованого типу Харківської міської ради», м. Харків,

Науково-методичний журнал "Логопед", лютий 2011

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити