Головна Граматика Підгрупове логопедичне заняття в старшій групі для дітей із загальним недорозвиненням мовлення
Підгрупове логопедичне заняття в старшій групі для дітей із загальним недорозвиненням мовлення
Вівторок, 10 травня 2011, 15:47

Тема: Відносні прикметники
Мета: удосконалювати навички слово­творення; вчити дітей утворювати відносні прикметники, включати їх до речення, тексту; узгоджувати відносні прикметники з іменниками в роді, числі, відмінку; активізувати та збагатити словниковий запас за вивченими лексичними темами; роз­вивати діалогічне мовлення.


Обладнання: лялька Буратіно, посил­ка, великі картонні каструлі для супу з продуктами, маленькі картонні каструлі з крупами для каші та картонні сковорідки з «котлетами», будиночки поросят, три іграшкових поросятка, вовк, «пиріг», м'яч, магнітофон, цифри, трафарети з різними тканинами, банки з варенням та пакетики з соком.

Хід заняття:


1. - Сьогодні вранці листоноша приніс у садочок посилку. Дуже цікаво, що в ній...
- О, та тут багато всього! Подивимося?
- Яка чудова книга! Яскрава, ново­річна! Вона ж із секретом... (дістаю).
-Цікаво, що це за книжка? Називається — «Що з чого зроблено». Тут ще й лист від Діда Мороза. Він хоче, щоб ви були допитливими, дізналися, з чого виробля­ються предмети, щоб ви утворювали нові слова і правильно їх сполучали.


2. - Ось перша сторінка книжки - «Які страви можна приготувати?»

а) - Відкрийте великі каструлі. Що в них?
- Який суп зварить мама? (У мене в каструлі горох. Мама зварить гороховий суп тощо).

б) — Відкрийте маленькі каструлі. Що в них?
- Яку кашу можна зварити? (В моїй каструлі молоко. Можна зварити молочну кашу тощо).

в) - Відкрийте кришки на сковорідках.
- З чого зроблені ваші котлети?
- Які вони? (Моя котлета зроблена з м'яса. Вона м'ясна тощо).


3. - Ось друга сторінка - «Який буде сік, джем або варення, якщо їх виготовлено з різних ягід та фруктів?»
- У мене для вас є банки з варенням. Але яке воно, я не знаю. Роздивіться малюнки на банках. Може, ви здогадаєтеся? (На моїй банці намальоване яблуко. У ній яблучне варення тощо).


4. Буратіно.
- Я бачу, що ви вже добре утворюєте слова. Може, ви допоможете маленькому хлопчику Буратіно? Він склав оповідь «День народження», але Мальвіна поставила йому погану оцінку. А чому - він не розуміє. От послухайте: «У Соні День народження. До неї прийшли гості. Мама спекла сливи пиріг. Бабуся зварила полуниці варення. Тато купив овес печиво. Брат подарував шоколад і ваніль морозиво. А гості принесли фрукти торт». (Діти виправляють).
- До речі, з якого матеріалу зроблено Буратіно? (З дерева).
- Отже він ... (Дерев'яний).


5. Фізхвилинка з м'ячем.
- Який буде предмет називай – мені м'ячик повертай:

рукавички з хутра - хутряні,
таз із міді-...,
ведмежа з плюшу - ...,
глечик із глини — ...,
стіл з дерева-...,
виделка із заліза -...,
тощо.


6. — А тепер пограємо в гру «Будь уважний». Я показуватиму цифру і нази­ватиму ті словосполучення, які ми щойно утворили, а ви будете дуже уважними, і голосно скажете мені це словосполучення разом з цифрою:

1 - дерев'яна ложка, металева виделка, пластмасова хлібниця;
2 - дерев'яні ложки, металеві ви­делки...;
5 - дерев'яних ложок, металевих виде­лок...


7. Наступна сторінка книжки - «З чого роблять одяг?» (трафарети з тканинами).

- Нещодавно ми розглядали тему одяг та різні тканини. А сьогодні скажемо, який буде одяг, якщо він виготовлений з цих тканин.

- Ось спідничка. Яка вона буде, якщо її пошиють з джинсової тканини? А з шерсті? А з шовку?

Платтячко з трикотажу - трикотажне,
блузка з шовку - ...,
штанці з джинсової тканини —...,
шапка з хутра - ...,
чобіток зі шкіри - ...,
рукавичка з вовни - ...


. Гра «Четвертий зайвий». На малюнку зображено:

- три дерев'яні - один залізний;
- три шерстяні - один бавовняний;
- три гумові - один дерев'яний.


8. Наступна сторінка книга — «З чого будують будинки?»

- Ось у мене будиночок. Який він буде, якщо його побудували з блоків, панелей, мармуру, граніту, цегли, глини, каміння?
- А мій будиночок з картону.
- А Дід Мороз будує з криги. (Кри­жаний).Ось і роздивилися всю книжечку, виконали завдання Діда Мороза.


9. - Ой, чую якийсь галас:

Пісня поросят

Ми відомі всім малятам,
Раді нам, трьом поросятам.
Нашу казку всі читають,
її дітки полюбляють.
Пізнають всі діточки
Наші кумедні п'ятачки,
Наші хвостики-крючечки
І пухкенькії бочечки.
Любим дуже ми погратись,
У калюжі повалятись,
І на сонечко похрюкать –
Поросята всі це люблять.


- Виявляється, поросята теж будували собі будиночки, щоб захиститися від вовка і холодної зими. От Ніф-Ніф побудував будиночок із соломи. Який буде в нього будиночок? (Солом'яний).

Ніф-Ніф: Солом'яний будиночок я буду будувати,
У солом'янім будиночку я буду зиму­вати!

- Чи захистить солом'яний будиночок від вовка? А ось і вовк. Подув він на солом'яний будиночок — той і розлетівся. Побіг Ніф-Ніф до братика. Нуф-Нуф збу­дував будиночок з гілок, паличок, дощечок. Який в нього дім? (Дерев'яний).

Нуф-Нуф: Дерев'яну хатку я буду буду­вати,
У дерев'яній хатці я буду зимувати!

- Чи захистить такий будинок Нуф-Нуфа? Подув вовк щосили на дерев'яну хатку — вона й розвалилася. Побігли поро­сята до Наф-Нафа. А ось Наф-Наф будує свій будиночок з цегли. Який в нього будиночок? (Цегляний).

Наф-Наф: Цегляний збудую дім, зиму­вати тепло в нім.
Цегляна будовка захистить від вовка.

- Підбіг вовк, дмухав-дмухав, а буди­ночок ні з місця! Так ні з чим і повернувся до лісу. А поросята заспівали: Не боїмося вовка - вмить нас будинок захистить. Дуже теплий і міцний наш будинок цегляний.

- На радощах поросята вирішили влаштувати свято і запросили в гості звірят. Замісили вони тісто та спекли великий пиріг - сюрприз, щоб кожного гостя пора­дувати улюбленою начинкою. Ану, здогадайтеся, пирогом з якою начин­кою пригостять звірят поросята? Для їжачка - яблучна, гру­шева. Для зайчика—капустяна та морквяна. Білочці - грибна та горіхова. Ведмедику -медова та ягідна. Лисичці - рибна. А самим поросятам — картопляна. Поласували звірята пирогом і почали танцювати. Танок трьох поросят: «Всем на свете нужен дом, даже поросятам». А вам, дітки, поросята дарують паке­тики із соком (яблучним, апельсиновим, виноградним, томатним, вишневим).



Автор: Манчук Л. І.,
вчитель-логопед дошкільного

навчального закладу № 250

 
 
+1 # Мария 28.05.2012 21:56
Мені дуже сподобалось і допомогло Ваше заняття. Дякую! :roll: :roll: :roll:
Відповісти | Відповісти цитуючи | Цитувати
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити