Головна Граматика План-конспект логопедичного заняття на тему: «На лісовій галявині»
План-конспект логопедичного заняття на тему: «На лісовій галявині»
Вівторок, 10 травня 2011, 15:17

План-конспект логопедичного заняття на тему: «На лісовій галявині» допоможе логопеду зробити корекційне заняття більш систематичним та цікавим для дітей.

Мета заняття:

1. Закріплення граматичних форм:

  • узгодження числівників з іменни­ками;
  • узгодження іменників з дієсловами;
  • утворення присвійних прикмет­ників;
  • утворення знахідного відмінка імен­ників;
  • практичне використання приймен­ників в, на, над, під і їх узгодження з іменниками.



2. Розвиток зв'язного мовлення:

 

  • складання описової розповіді з використанням схем-малюнків;
  • заучування вірша з використанням піктограм.



3. Розвиток мовленнєвого дихання, сили голосу, інтонації.

4. Розвиток дрібної моторики рук.

5. Розвиток уваги, пам'яті, логічного мислення.


6. Розвиток просторової орієнтації, відчуття ритму.

7. Дотримання ортопедичного режиму.

Обладнання: малюнки із зображенням диких звірів, дидактичні ігри «Будинок чудовий, багатоповерховий», «4-й зайвий», м'які іграшки, схеми прийменників, пікто­грами, м'ячі з пухирцями, роздатковий матеріал для складання схем речень.

Хід заняття:

1. Дихальна гімнастика. Діти вітаються під музичний супровід, слідкують за дихан­ням: Добрий день! Вітаймо! тощо. «Тихо - голосно» — співають пісню «Дощик»,

2. Пальчикова гімнастика - самомасаж пальців з допомогою м'ячиків з пухирцями. М'ячики лежать на кубах, діти стоять на колінах за кубами.

3. Гра «4-й зайвий». Діти сидять на кубах-пеньках.

  • Кого нагадують вам м'ячики? Да­вайте пригадаємо друзів їжачка.
  • Хто з тварин зайвий?
  • Свиня, коза, білка, кінь (білка – дика тварина).
  • Ведмідь, лисиця, заєць, їжак (їжак — має колючки).
  • Лось, вовк, заєць, ведмідь (лось - має роги).
  • Ведмідь, їжак, білка, кабан (кабан — має копита).



4. Гра «Один — одна». На набірному полотні малюнки звірів (лисиця, ведмідь, лось, кабан, їжак, білка, свиня, вовк, заєць). Діти говорять, до назв яких тварин підходять слова один, одна.


5. Підбір дієслів до іменників в однині і в множині.

  • Що робить білка?
  • Стрибає.
  • А білки?
  • Стрибають,
  • Дієслова: гризе - гризуть, сушить - сушать, ховає - ховають, годує - годують тощо.
  • Що робить вовк?
  • А що вовки? Дієслова: виє - виють, полює — полюють, шукає - шукають, бігає — бігають.



6. Підбір іменників до дієслів.

  • Стрибає хто?
  • Білка, заєць, людина, жаба, кенгуру, блоха, горобець, коник, кінь.
  • Стрибає що?
  • М'яч, пружина, резинка.
  • Іде хто?
  • Лисиця, вовк, ведмідь, лось, людина, собака, кіт.
  • Іде що?
  • Годинник, дощ, сніг, поїзд, весна.



7. Гра «Що забув намалювати худож­ник?» — утворення присвійних прикмет­ників, що відповідають на запитання чий? чия? Діти стоять.

  • Чого не вистачає в зайчика?
  • Хвоста.
  • Давайте підберемо зайчикові хвіст. (Діти з конверта дістають хвости і називають їх: лисиччин, вовчий, ведмежий, заячий).
  • Чого не вистачає у вовка?
  • Лапи.
  • Чия це лапа?
  • Лисиччина, вовча, лосина нога, заяча.



8. Фізкульт-хвилинка «Звіробіка» - імітація рухів тварин під музику з вико­ристанням елементів лікувальної фізкуль­тури.

9. Дидактична вправа «Погодуємо звірят» — утворення знахідного відмінка іменників. Діти лежать на животі. Гра «Правильно - неправильно».

  • Вовк їсть капусту, моркву, листочки, траву.
  • Ні.
  • А що їсть вовк? Діти складають речення, виправляючи «помилки».


Демонструються малюнки, кожний з яких символізує певне слово: заєць, гризе, солодку, моркву. Діти складають схему речення, називають кожне слово окремо, тоді все речення, перетворюють його в запитальне, окличне.


10. Гра «Будинок чудовий, багатопо­верховий» - практичне використання прий­менників в, на, над, під. Діти стоять.

Давайте розмістимо тварин, птахів, комах на цьому чудовому дереві. Хто живе в дуплі?
Білка живе в дуплі.

  • Хто сидить у гнізді?
  • Пташка сидить у гнізді.
  • Хто літає над деревом?
  • Метелик літає над деревом.
  • Хто повзе на дерево?
  • Равлик повзе на дерево.
  • Розказати про місце кожної істоти нам допомагають маленькі слова над, на, під, в.


Демонструються схеми кожного прий­менника.


11. Діти самостійно складають ре­чення, використовуючи прийменники з опорою на схеми.
Гра «Слова-невидимки» — називається речення:

 

Лисиця стоїть під деревом.

Лисиця стоїть під (оплеск).

Лисиця стоїть (оплеск, оплеск).

Лисиця (оплеск, оплеск, оплеск).

(Оплеск, оплеск, оплеск, оплеск).


12. «Ляльковий театр» - складання описової розповіді за допомогою схеми-підказки. Діти сидять «по-турецьки». Пропонуються на вибір іграшки-рука­вички: заєць, лисиця, вовк, ведмідь, їжак. Діти складають розповідь про свою тварину, користуючись малюнком-схемою: розмір тварини, колір, чим вкрите тіло, як зимує, що їсть, де живе.

Зразок. Я лисичка. Я руда, маленька, хитра. Моє тіло вкрите шерстю. Я люблю їсти м'ясо, ловлю зайчика, півника. Узимку я не сплю. Живу я в норі.


13. Гра-конкурс «Юні поети» - скла­дання вірша з допомогою піктограми. Діти лежать на животі на килимі. Звучить «Політ джмеля». За ширмою з'являється бджілка, для якої діти складають вірш: кожне слово символізує відповідний малюнок. Діти розповідають бджілці вірш, яка дякує їм і дає гостинці.


14. Підсумок заняття.



Автор: Дем'яненко О, В.,
вчитель-логопед спеціального

дошкільного навчального закладу № 460

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити