Головна Дрібна моторика Ігри-вправи для найменших розумників та їхніх батьків
Ігри-вправи для найменших розумників та їхніх батьків
Неділя, 15 травня 2011, 22:15

Використовуємо «непотрібні» речі

Ігри зі звичайним папером



Ці вправи позитивно впливають на:

  • розвиток дрібної моторики обох рук;
  • координацію рухів та зору.



Ваш малюк навчиться:

  • розрізняти кольори;
  • розуміти назви дій.



Рекомендації для батьків

  • Підготуйте коробки з-під взуття, соку, молока тощо, обгорніть їх кольоровим папером.
  • Із різнокольорового паперу зімніть кульки різного розміру. З цим завданням впорається і ваш малюк.
  • Покажіть малюку, як опускати кульки в коробку. Називайте кож­ного разу колір кульки та коробки. («Беру червону кульку. Опускаю її в червону коробку».) На початку занять не слід використовувати більше ніж два кольори.
  • Якщо використовувати більші розміром коробки — можна кидати кульки з будь-якої відстані.
  • Можна познайомити малюка з фольгою, що збагатить тактильний досвід. З різнокольоровою фольгою можна робити ті самі вправи.




Розумний будівник


Ці вправи позитивно впливають на:

  • координацію рухів та зору;
  • розвиток просторового мислення.



Ваш малюк навчиться:

  • розуміти назви дій,
  • отримає або закріпить поняття «велике» та «мале».



Рекомендації для батьків

  • Підготуйте 1 -2 коробки різного розміру. Покажіть малюку, як вони відкриваються та закриваються. Коментуйте кожну свою дію.
  • У найменшу коробку покладіть маленьку іграшку. Покладіть цю коробку у більшу розміром. Дайте можливість малюкові самому діс­тавати іграшку. Називайте дії малюка.
  • Поставте кілька коробок одна на одну, починаючи з великої і на­зиваючи: велика коробка, менша, маленька коробка. Повторіть свої дії кілька разів.
  • Запропонуйте дитині зробити споруду. Називайте розмір коробки, яку ставить ваш малюк.
  • Якщо на ваших коробках є картинки — корисно їх розглянути та назвати. Такі картинки можна наклеїти разом із малюком.





Ігри з резиночками


Ці вправи позитивно впливають на:

  • розвиток дрібної моторики обох рук;
  • координацію рухів та зору.



Ваш малюк навчиться:

  • розрізняти кольори;
  • розуміти назви дій;
  • співвідносити предмети за кольором.



Рекомендації для батьків

  • Надіньте різнокольорові резиночки на пластикову пляшку, пока­жіть, як їх знімати, та запропонуйте дитині зняти останні. Щоразу нази­вайте дію та колір, наприклад: «Марійка зняла червону резиночку».
  • Запропонуйте малюкові надіти резиночки. Йому буде легше, якщо ви триматимете пляшку.
  • Можна ускладнити завдання, взявши дві пляшки різного кольору. Резинки потрібно співвіднести за кольором. Не забувайте коментувати дію: «На жовту пляшку надінемо жовту резиночку».
  • Маленькі різнокольорові резиночки можна надіти на пальці собі та малюкові, імітуючи прикраси. Можна звернути увагу малюка на поняття всі, кожен, всі окрім одного. Наприклад: «Усі пальчики прикрашені»; «На кожному пальчику резиночка»; «Усі прикрашені, окрім одного».





Ігри с прищіпками


Ці вправи позитивно впливають на:

  • розвиток дрібної моторики обох рук;
  • координацію рухів та зору.



Ваш малюк навчиться:

  • розрізняти кольори;
  • розуміти назви дій;
  • чергувати предмети за кольором.



Рекомендації для батьків

  • Доберіть різнокольорові пластмасові та дерев'яні прищіпки. Це збагатить тактильний досвід вашого малюка. (Прищіпки мають легко розкриватися.)
  • Покажіть, як чіпляти прищіпки до краю рушника, серветки чи одя­гу. Спочатку запропонуйте зняти прищіпки та зібрати їх у відерце.
  • Допоможіть малюку причепити прищіпки. Називайте колір.
  • Запропонуйте малюкові прикрасити пластиковий стакан. Чергуйте прищіпки за кольором, коментуючи свої дії, наприклад: «Синя при­щіпка, жовта, синя, жовта...».




Ігри с трубочками для коктейлю


Ці вправи позитивно впливають на:

  • розвиток дрібної моторики обох рук;
  • координацію рухів та зору.



Рекомендації для батьків

  • Підготуйте пластмасову склянку з кришкою та зробіть в кришці отвори. Покажіть, як уставляти трубочки в отвори.
  • 3 трубочок можна складати малюнки.
  • На них можна нанизувати кільця, резиночки тощо.




Ігри с пінопластом (Лише разам із дорослими)


Ці вправи позитивно впливають на:

  • розвиток дрібної моторики обох рук;
  • координацію рухів та зору.




Рекомендації для батьків:

  • У пінопласт легко застромляють сірники, зубочистки тощо. (Для безпеки варто зробити кінці зубочисток тупими і не залишати дитину саму з цими предметами.) Запропонуйте малюкові просто застромлю­ вати сірники, зубочистки в пінопласт.
  • Застромлюючи зубочистки, можна зробити паркан, щоб не вибігло курча. (У центрі посадіть іграшкове курча та обіграйте ситуацію.)
  • Застромлюючи зубочистки, можна зробити їжачка.
  • В пінопласт легко застромлюють кнопки з кольоровими шляпками, з яких можна зробити візерунок.
  • Пінопласт легко ріжеться ножем, з нього можна вирізати різно­манітні форми, з якими малюк може гратися самостійно.




Ігри с нитками, шнурками


Ці вправи позитивно впливають на:

  • розвиток дрібної моторики обох рук;
  • координацію рухів та зору.



Ваш малюк навчиться:

  • розрізняти кольори;
  • розуміти назви дій;



Рекомендації для батьків

  • Для занять можна використовувати вовняні нитки, сутаж, стрічки, шнурки тощо.
  • Сутаж або шнурки можна намотувати на пластикову пляшку або на банку з-під кави.
  • На пляшку можна насадити коло з картону, імітуючи капелюх, та зав'язати стрічки — шарф. Такий чоловічок може ходити та розмовляти. Обіграйте це з малюком. Запропонуйте дитині зав'язати стрічку.
  • Стрічки можна добирати за кольором капелюха.
  • Шнурки та стрічки можна протягувати в отвори кілець від піра­мідки тощо.
  • Покажіть малюку, як шнурком або стрічкою викласти коло — м'ячик, яблуко тощо.




Кольоровий «килим»


Ці вправи позитивно впливають на:

  • розвиток дрібної моторики обох рук;
  • координацію рухів та зору;
  • збагачення тактильного досвіду.



Ваш малюк навчиться:

  • розрізняти кольори;
  • розуміти назви предметів та дій.



Рекомендації для батьків

  • Підготуйте «килим» з різнокольорових частини. Використовуйте не більше ніж три кольори. Вам також знадобляться різнокольорові предмети: ґудзики, шнурки, шматочки кольорового паперу та тканини різної фактури.
  • Покажіть малюкові як розмістити предмети на «килимі» відпо­відно до їх кольору. Спонукайте малюка самостійно брати предмети з коробки, зі столу тощо. Коментуйте дії дитини, називаючи предмет та його колір.

 

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити